مدیر کسب و کار الکترونیکی (e-business manager) مسئول توسعه، اجرای و مدیریت استراتژی کسب و کار الکترونیکی یک سازمان است. این افراد مسئول نظارت بر تمام جنبه های کسب و کار الکترونیکی یک سازمان، از جمله طراحی وب سایت و فروشگاه آنلاین گرفته تا بازاریابی و فروش آنلاین هستند.
وظایف و مسئولیت های مدیر کسب و کار الکترونیکی می تواند بسته به اندازه و ساختار سازمان متفاوت باشد. با این حال، برخی از وظایف و مسئولیت های کلی این افراد عبارتند از:
مدیر کسب و کار الکترونیکی باید دارای دانش و مهارت های زیر باشد:
مدیر کسب و کار الکترونیکی می تواند در طیف وسیعی از صنایع و سازمان ها مشغول به کار شود. این افراد می توانند در شرکت های کوچک و بزرگ، سازمان های دولتی، و سازمان های غیرانتفاعی کار کنند.
در اینجا برخی از مزایای شغل مدیر کسب و کار الکترونیکی آورده شده است:
در اینجا برخی از چالش های شغل مدیر کسب و کار الکترونیکی آورده شده است: